Als het op kantoor druk en niet georganiseerd is, komt dit de productiviteit niet ten goede. In deze blog geven we daarom tips hoe je het kantoor beter weerbaar kunt maken tegen onnodige wanorde.

Zorg dat de administratie op orde is

Elk bedrijf heeft te maken met administratieve werkzaamheden. De administratie op orde hebben zorgt ervoor dat het bedrijf weet wat er speelt. Als facturen niet worden betaald, bonnen niet worden ingeleverd en pakketten niet verzonden worden, loopt het hele proces spaak. Daarom is het belangrijk om genoeg tijd te besteden aan de administratie en het tijdig versturen van mail en pakketjes. Een pakket verzenden, doe je eenvoudig via parcelparcel.com. Hier kun je namelijk direct de goedkoopste optie zien van de grootste distributeurs. 

Gebruik de juiste tools

Met de juiste (online) tools, kun je het bedrijf stukken efficiënter maken. En dan hebben we het niet alleen over het wegwerken van de administratie, maar ook bijvoorbeeld het organiseren van sales of analyseren van data. Google heeft veel tools die erg nuttig zijn voor organisaties, zoals bijvoorbeeld Google sheets en Google docs. Deze gratis programma’s laten jou tegelijkertijd samenwerken met collega’s. Je hoeft de bestanden dus niet steeds te mailen of op een gezamenlijke harde schijf op te slaan. Microsoft teams is een top programma om goed te communiceren met de hele organisatie. Dit is één programma, waar je van alles en nog wat kunt samenvoegen om als een team het werk of project te volgen.

Slim omgaan met je e-mails

In de ochtend is het niet verstandig om eerst je mailbox te openen. Dit lijkt misschien counterproductief, omdat je dan niet weet wat er allemaal speelt, maar het is een handige tip om gelijk in de ochtend wat werk gedaan te krijgen. Als je eerst alle mail moet wegwerken, ben je zo een uur bezig met alleen maar mailtjes. Vaak kunnen mails wel even wachten, beantwoord ze daarom tussendoor. Als je een bepaalde taak af hebt, kun je even twintig minuten mailtjes beantwoorden.

Pin It on Pinterest