Klanten bekend maken met producten en enthousiast maken om ze tot een koop te verleiden, is één van de reden waarom een winkel display vaak neergezet wordt. Natuurlijk is dit de hoofdreden, maar er gaat ook een bepaalde sfeer vanuit wanneer displays in de winkel staan. In deze blog nemen een aantal voordelen van het winkeldisplay met je door. Lees snel verder en ontdek hoe het in elkaar zit zodat je ervan kunt profiteren.

Wat is een winkeldisplay?

Wanneer we door de winkel lopen, dan zien we verschillende zaken, zoals schappen of misschien wel pallets met kartonnen dozen erop en daarin de producten (in sommige budget supermarkten). Ook zien we vaak winkel displays. Op deze displays, die vaak van karton gemaakt zijn, vinden we dan allerlei producten, zoals cosmetica of juist zaken die we kunnen eten. In sommige gevallen is een winkel display ook een soort marktkraam waar dan iemand bij staat die producten aan de man brengt. Daarbij kan een display ook zijn: een grote stellage met daarop allerlei soorten fruit. Deze is dan gemaakt van hout en staal. 

Voordelen van een winkeldisplay?

Bij een winkel display gaat het erom de producten op een zo direct mogelijke manier aan de man te brengen. Ze staan ook altijd op plekken waar ze bijzonder goed opvallen. Bijvoorbeeld voor de schappen waar gelijksoortige producten in te vinden zijn, vergelijkbaar dus met die in / op het display te zien zijn. 

Wanneer je producten op een directe manier aan de man kan brengen, allemaal niet met een demonstrator, dan is het mogelijk om mensen over de streep te trekken, hun aandacht te vestigen en ze tot een aankoop te laten overgaan. Wanneer iets mooi gepresenteerd wordt dan is het aantrekkelijk en dan willen mensen het eerder hebben.

Een winkel display is te vergelijken met een beursstand, ook daar gaat het om directe communicatie. Producten of diensten worden door een demonstrator aan de man gebracht.

Pin It on Pinterest