Geplaatst op
Als je onderdeel uitmaakt van het management van je organisatie, ben je hoogstwaarschijnlijk ook (deels) verantwoordelijk voor het werven van klanten. Door de toestroom van nieuwe klanten te vergroten, slaag je erin om de winst van het bedrijf te vergroten. Maar hoe zorg je er nu voor dat klanten specifiek jouw bedrijf benaderen? Om nieuwe klanten te werven, zul je je marketing op orde moeten hebben. Hier lees je waar je op moet letten!
Het belang van een goede online vindbaarheid
Veel consumenten en ondernemers zoeken online naar diensten en producten. Het is dan ook essentieel dat je een functionele en nette website hebt. Toch leidt een strakke en snelle website niet altijd tot online succes. Potentiële klanten zullen namelijk niet zomaar op je website stuiten terwijl ze op het web surfen. Door je website te optimaliseren voor de zoekmachines, wordt je bedrijf beter vindbaar. Er zijn honderden factoren die jouw ranking in de zoekmachines bepalen. Zonder de juiste partners en technische kennis slaag je er niet in om je ranking zelfstandig te verbeteren. Een gespecialiseerd bedrijf als Traffic Today kan je hierbij helpen.
Klanten werven door middel van Social Media Advertising
Nog een manier om meer klanten te werven is door te adverteren op socialmediakanalen. Wie heeft er in deze tijd nu helemaal geen social media? Jouw doelgroep is gegarandeerd actief op kanalen als Instagram, Facebook of LinkedIn. Door middel van advertentiecampagnes op socialmediakanalen kun je zeer gericht adverteren. Op deze kanalen vult men namelijk uitgebreide profielen in. Dankzij de interacties op een socialmediaplatform is het zelfs mogelijk om de interesses van gebruikers te bepalen. Een marketingbureau met de juiste expertise kan je hierdoor helpen om zeer effectieve advertentiecampagnes in te richten.
Conversieoptimalisatie
Dankzij advertentiecampagnes en technieken als Search Engine Optimization (SEO) slaag je erin om meer verkeer naar je website te leiden. Middels conversieoptimalisatie verhoog je het aantal bezoekers dat daadwerkelijk een aankoop doet of een andere actie onderneemt. Bij conversieoptimalisatie worden er kleine aanpassingen aan je website verricht en uitgetest. Blijkt een aanpassing succesvol, dan wordt deze permanent doorgevoerd. Door meerdere aanpassingen door te voeren, kan het conversiepercentage behoorlijk stijgen.